Zuma aide accused of censorship by S.Africa paper

By REUTERS
November 18, 2011 12:38

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analyses from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user experience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section
  • Content from the award-winning Jerusalem Report and our monthly magazine to learn Hebrew - Ivrit
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later

JOHANNESBURG - One of South Africa's most influential newspapers accused a top presidential spokesman on Friday of censoring an article about his possible involvement in a shady arms deal.

The incident could prove to be a further embarrassment to President Jacob Zuma who in recent weeks sacked two ministers found as corrupt in government reports and is also facing renewed calls to account for his actions in the same arms deal.

The weekly Mail & Guardian said it received a letter from presidential spokesman Mac Maharaj saying it could face prosecution if it published an article disclosing details of a police probe into the arms deal from about a decade ago that has led to convictions of other government officials for bribery.

The paper said Maharaj was also implicated. Contents of the article relating to the probe were blacked out by the weekly, known for its investigative reports that have embarrassed Zuma and his ruling African National Congress.

Maharaj said in a statement dated on Thursday that his attorney informed the paper it had acquired documents unlawfully.

Join Jerusalem Post Premium Plus now for just $5 and upgrade your experience with an ads-free website and exclusive content. Click here>>

Related Content

Breaking news
November 14, 2018
Slave-free jeans sell out on Meghan 'Markle sparkle'

By REUTERS